De afgelopen weken worden via de media geconfronteerd met de oorlog in Oekraïne.
Beelden van doden en gewonden, van verwoeste gebouwen, mensen in schuilkelders en op de vlucht naar veiliger oorden.
Velen vragen zich af wat kunnen wij doen. Allereerst moeten wij als gelovigen bidden voor mensen in nood en voor vrede en gerechtigheid. Kunnen we nog meer doen? Er is natuurlijk nood aan opvang van mensen, er is behoefte aan goederen en medicamenten.
Opvang van Oekraïense vluchtelingen wordt in Oosterhout gecoördineerd door de burgerlijke gemeente. Zij is bezig met opvangruimte te zoeken. Hebt u mogelijkheden om mensen op te vangen meld het aan uw gemeente.
Bij die opvang zullen ook goederen, zoals kleding, voedsel enzovoorts nodig zijn. Maar het meest is er behoefte aan helpende handen. Daarom wil de parochie allereerst van u weten of u bereid bent mee te helpen bij de gastvrije opvang en ondersteuning van vluchtelingen uit Oekraïne.
Als u wilt helpen geef u dan op bij Antoniushuis De Vinder, telefoon 0162-470954 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur.
Financiële steun is altijd welkom. Zie: www.kerkinnood.nl/actueel/r-k-kerk-collecteert-zondag-6-maart-voor-hulp-aan-oekraine/;
